Frågor och svar

Kan jag sända in min beställning via mail istället för att lägga den i webben?
Beställningar går endast att lägga via Gunbogs webshop. Du behöver dock inte registrera dig i vår databas utan kan enkelt avsluta köpet som gäst. Har du några frågor eller behöver hjälp, hjälper vi dig gärna med att lägga orden i webshoppen. Kontakta vår kundservice.

Hur får jag hem produkterna?
De kommer levereras i diskreta lådor/påsar som inte indikerar vad som är inuti. Det sänds per post och levereras med din lokala brevbärare. Väljer du att köpa storpack kommer dessa till ditt närmaste utlämningsställe för Posten.

Får jag någon form av kvitto eller liknande när jag har lagt min beställning i webshopen?
När beställning är lagd så sänds en orderbekräftelse ut till den mailadress du angivit innan vi skickar varorna hem till dig.

Kan jag avbeställa eller ändra min order?
För att avbeställa eller ändra din order måste du kontakta Gunborgs kundservice så snart som möjligt. Så länge inte din order har skickats till vårt lager för packning kan vi ändra eller avbeställa. Märk mailet med ”Avbeställ” eller ”Ändra” i rubriken så är möjligheten större att vi ska hinna hantera ditt ärende innan ordern skickas för packning. Har din order levererats till lagret har vi tyvärr inte längre möjlighet att ändra eller avbeställa din order.

Om det är något fel på produkterna eller paketet som jag fått, Vad gör jag då?
Om dina produkter är felaktiga eller ofullständiga skall du genast kontakta Gunborgs kundservice.

Jag har fått fel produkter, Vem kontaktar jag då?
Kontakta Gunborgs kundservice. Kom ihåg att alltid ha din bekräftelse nära tillhands.

Om jag ångrar köpet, Hur gör jag då?
Ångrar du köpet kontakta Gunborgs kundservice. Du kommer då få ett retur nummer av oss som förpackningen ska märkas med.  Returer som sänds in till Gunborgs måste vara i obruten förpackning. Är förpackningen bruten återbetalas inte fakturabeloppet.
Om du ångrar köpet har du full returrätt inom 14 dagar i obruten förpackning.
OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtiden enligt lag.

Om jag beställer Storpack. Hur får jag hem produkterna då?
När man väntar en storpacksbeställning sänds produkterna med Posten och du får en avi när och vart du hämtar du dem.

Om inte Gunborgs paketet blir uthämtat från Posten, vad händer då?
Ej uthämtad vara
Paket som inte hämtas ut debiterar Gunborgs kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, hantering och expeditionsavgift, sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat ditt köp när paketet har skickats från oss måste ändå hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

På vilka olika sätt kan jag betala?
Hos Gunborgs kan du välja mellan att betala med kort eller via faktura.
Läs mer under Köpevillkor.

Jag blir nekad att betala med faktura, vad ska jag göra?
Kontrollera att du har uppgett rätt personlig information, så som t ex personnummer. Försök sedan igen alternativt välj ett annat betalsätt.

Om jag har frågor angående min faktura eller betalning vart vänder jag mig då?
Då Gunborgs fakturor hanteras av Payson ber vi dig att vid frågor kontakta Payson (www.payson.se)

Kundtjänst
För att snabbare hantera ditt ärende har vi valt att ha vår kundtjänst via e-post.
Frågor som skickas efter klockan 17:00 på vardagar eller helgdagar besvaras nästkommande vardag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *